Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021 - 2025

Na podstawie artykułu 14 w związku z artykułem 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dziennik Ustaw z 2019 roku pozycja 1696, z późniejszymi zmianami) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Działania zawarte w Planie zostały opracowane na podstawie wewnętrznej diagnozy dostępności w wymiarze:

-architektonicznym

-cyfrowym

-informacyjno-komunikacyjnym

W celu realizacji działań KGP planuje współpracować z instytucjami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami.

Realizacja działań podjętych w Planie, wymagających podniesienia istotnych nakładów finansowych, uzależniona jest od planów remontowych i inwestycyjnych, względów technicznych lub prawnych oraz możliwości finansowych. Są to działania ciągłe.

 

Rodzaj dostępności - dostępność architektoniczna:

Realizacja przepisów wynikających z artykułu 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Lubartowie i jednostce podległej poprzez:

  1. Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków,
  2. Instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń z wyłączeniem technicznych,
  3. Zapewnienie informacji na temat rozkładu dostępnych dla interesanta pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
  4. Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w artykule 2 punkt 11 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  5. Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji z budynku w przypadku zagrożenia zdrowia lub życia,
  6. Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 52/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Lubartowie z dnia 9 października 2020 roku w sprawie powołania zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Lubartowie

W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Lubartowie i/lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Okresy sprawozdawcze:

Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.

 

Komórki/jednostki realizujące zadania:

Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 52/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Lubartowie z dnia 9 października 2020 roku w sprawie powołania zespołu ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Komenda Powiatowa Policji w Lubartowie

 

Rodzaj dostępności - dostępność cyfrowa:

Realizacja przepisów wynikających z Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w porozumieniu z Komendą Wojewódzką Policji w Lublinie poprzez:

  1. Instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia,
  2. Zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego działalności w postaci pliku elektronicznego, zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
  3. Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 52/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Lubartowie z dnia 9 października 2020 roku w sprawie powołania zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Lubartowie,

W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Lubartowie i/lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Okresy sprawozdawcze:

Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.

Komórki/jednostki realizujące zadania:

Zespół do spraw dostępności powołany Decyzji numer 52/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Lubartowie z dnia 9 października 2020 roku w sprawie powołania zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Komenda Powiatowa Policji w Lubartowie

  

Rodzaj dostępności - dostępność komunikacyjno-informacyjna:

Realizacja przepisów wynikających z Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez:

  1. Zapewnienie obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w artykule 3 punkt 5 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu on-line do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
  2. Zapewnienie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z właściwymi komórkami Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie w formie określonej w tym wniosku (artykuł 31 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami),
  3. Publikacja na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie informacji o osobach odpowiedzialnych za realizację Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  4. Publikacje na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie raportu dostępności opracowanego przez Koordynatora dostępności Komendy Powiatowej Policji w Lubartowie zgodnie z artykułem 11 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  5. Sporządzanie raportów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, przypisanych w przedmiotowym planie działania i Decyzji numer 52/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Lubartowie z dnia 9 października 2020 roku w sprawie powołania zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; terminy sporządzania raportów: co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku i/lub doraźnie według potrzeb na wniosek Koordynatora do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Lubartowie.

W indywidualnym przypadku, jeżeli Komenda Powiatowa Policji w Lubartowie i/lub jednostka podległa nie są w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zobowiązane są zapewnić tym osobom dostęp alternatywny zgodnie z artykułem 7 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Okresy sprawozdawcze:

Co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku.

Komórki/jednostki realizujące zadania:

Zespół do spraw dostępności powołany Decyzją numer 52/2020 Komendanta Powiatowego Policji w Lubartowie z dnia 9 października 2020 roku w sprawie powołania zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Komenda Powiatowa Policji w Lubartowie

Komendant Komisariatu Policji w Kocku

Uwagi:

Zadanie realizowane zgodnie z zakresem merytorycznym poszczególnych komórek/jednostek.

 

Sporządził: starszy sierżant Jagoda Stanicka

 

Metryczka

Data publikacji : 31.12.2020
Data modyfikacji : 31.03.2021
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Lubartowie
Osoba udostępniająca informację:
Grzegorz Paśnik
Osoba modyfikująca informację:
Grzegorz Paśnik
do góry